december
Ochtenddienst (3e Adventszondag)

Door de maatregelen die we moeten handhaven vanwege corona worden de erediensten in aangepaste vorm gehouden. Met de huidige regels mogen er maximaal 30 mensen in de kerkdienst aanwezig zijn. Om te voorkomen dat er te veel bezoekers zijn vragen wij u om uw komst aan Jan Pieter Mars te melden door hem te mailen (janpietermars@gmail.com). Hij zal aangeven of u kunt komen, of u eventueel uitnodigen voor de middagdienst.

Dienst der Barmhartigheid: ZOA: Noodhulp Ethiopische vluchtelingen

Vorige maand werden we opgeschrikt door heftig nieuws uit Ethiopië. Na de gevechten in het noorden, zijn tienduizenden mensen op de vlucht geslagen. Een deel van deze vluchtelingen zoekt een veilig heenkomen in andere delen van Ethiopië, maar grote aantallen nemen de wijk naar het naastgelegen Sudan.

Sudan zegt dat er nu al een tekort is aan onderdak, voedsel en medische verzorging terwijl de verwachting is dat veel meer vluchtelingen in de richting van Sudan trekken zolang het conflict voortduurt. Dat mensen naar het veel armere Sudan vluchten geeft wel aan hoe hoog de nood is. Deze gevechten en de bijkomende vluchtelingenstromen zijn een enorme klap voor de regio waar al zoveel mensen ontheemd zijn.

De ZOA helpen onder andere met onderdak, voedsel en water. Zij helpen de mensen in crisisgebieden, zowel de mensen in Tigray en de vluchtelingen in Sudan.