GKv Capelle aan den IJssel Noord

juli
Ochtenddienst
ds. B. van Egmond

De opname van deze dienst kunt u terugkijken via kerkdienstgemist.nl .

Over de eredienst

Door de maatregelen van de overheid bij de Corona-uitbraak konden er enige maanden geen normale kerkdiensten gehouden worden in De Voorhof. Voor de morgendiensten vragen we u nog steeds niet te komen, maar de dienst live en on-line te volgen.

Voor de middagdiensten vanaf 5 juli kunt u zich vóór de vrijdag aanmelden bij janpietermars@gmail.com. U krijgt dan vóór de zondag bericht over een bezoek.

U kunt meer lezen over de maatregelen omtrent corona op deze pagina.

Collecte

Dienst der Barmhartigheid: Stichting Het Passion

De Time-out voorziening Het Passion ligt in de Achterhoek. Omgeven door weilanden en geboomte ademt het een sfeer van reflectie en aandacht. Omringd door vrijwilligers vinden de dak- en thuislozen in 4 tot 6 weken tijd nieuwe energie om zinvolle vervolgstappen te overwegen. Hierbij krijgen ze professionele begeleiding om wellicht een stap te maken naar een concreet vervolgtraject. Het Passion is een diaconaal project en afhankelijk van giften en de inzet van vrijwilligers.

Ze vangen mensen op en begeleiden mensen om een stap te maken naar een hopelijk beter leven. Er is een ontwikkeling geweest naar een meer professionele zorginstelling door naast goede hulp en begeleiding, die altijd al geboden wordt, ook HBO geschoold personeel in dienst te nemen en een nieuw project te starten: “Nabij Wonen”. Er is nu ook (gedeeltelijke) financiering van de overheid maar de stichting blijft afhankelijk van giften. Door de Corona-crisis is veel van de opvang stil komen te liggen, maar hopelijk kan dit mooie werk binnenkort ook weer opstarten.

GKv Capelle aan den IJssel - Noord