GKv Capelle aan den IJssel Noord

Kerkdienst

03
oktober
2021
11
00
Ochtenddienst
ds. Z.J.C. van Harten
Terugluisteren

De opname van deze dienst kunt u terugkijken via kerkdienstgemist.nl .

Over de eredienst

Dankzij de afgezwakte maatregelen die we moeten handhaven vanwege corona worden de erediensten nog slechts in licht aangepaste vorm gehouden. Met de huidige regels mogen er maximaal 100 mensen in de kerkdienst aanwezig zijn en mag er weer gezongen worden. Om te voorkomen dat er te veel bezoekers zijn vragen wij u om uw komst toch nog aan Jan Pieter Mars te melden door hem te mailen (janpietermars@gmail.com). U krijgt alleen tegenbericht wanneer het maximaal aantal bezoekers overschreden wordt.

U kunt meer lezen over de maatregelen omtrent corona op deze pagina.

Collecte

Dienst der Barmhartigheid: Yachad

Yachad betekent `samen` en vertolkt het gevoelen dat Joden en Christenen samen opgenomen zijn in Gods heilsplan voor de wereld. De Joden zijn onze voorouders in het geloof. Des te verdrietiger is het dat we onze blijdschap in Christus met de meesten van hen niet kunnen delen.

Paulus spreekt op een hartstochtelijke manier over zijn volksgenoten die Jezus verwerpen. Ik wens uit de grond van mijn hart en bid tot God dat ze zullen worden gered. Drie hoofdstukken lang (Rom. 9-11) betuigt Paulus dat God trouw is aan zijn uitverkoren volk. Paulus gelooft dat er daarom redding mogelijk is voor het volk. Hij roept de gelovigen uit de heidenen op door hun vertrouwen op Christus en door hun levenswijze het volk Israël zó jaloers te maken, dat ook zij bij Christus willen horen. Zodat de natuurlijke takken weer op de eigen boom geënt worden!

Dat gebed van Paulus is nog steeds actueel. Als we onze Joodse broer jaloers willen maken op ons geloof, zullen we hem moeten opzoeken. Met hem optrekken. Samen het verleden ophalen. Kijken wat onderscheidt en bindt. Hem door een aanstekelijke levenshouding doen verlangen naar Christus. En uitwisselen wat voor ons het allerbelangrijkste is: de redding door Jezus Christus.

Christus verlangt onze inzet om het goede nieuws van de verlossing in de wereld uit te dragen, ook en vooral aan de Joden!

Online overmaken

Om het overmaken van uw gift te vergemakkelijken kunt u deze QR-code(s) scannen met uw mobiele telefoon of op de link eronder klikken. Wij hebben het rekeningnummer van de Diaconie en de omschrijving van uw gift alvast voor u ingevuld.

Let op! Niet iedere bank app herkent deze QR-code. U kunt ook gebruik maken van een QR-code app om te scannen.

GKv Capelle aan den IJssel - Noord