april
Ochtenddienst
ds. B. van Egmond

Door de maatregelen die we moeten handhaven vanwege corona worden de erediensten in aangepaste vorm gehouden. Met de huidige regels mogen er maximaal 30 mensen in de kerkdienst aanwezig zijn. Om te voorkomen dat er te veel bezoekers zijn vragen wij u om uw komst aan Jan Pieter Mars te melden door hem te mailen (janpietermars@gmail.com). Hij zal aangeven of u kunt komen, of u eventueel uitnodigen voor de middagdienst.

Dienst der Barmhartigheid: Gevangenenzorg NL

Stichting Gevangenenzorg is een vrijwilligersorganisatie die gevangenen en hun familieleden wil begeleiden naar een hoopvolle toekomst zonder criminaliteit. Hun motto is Verbinden, Helpen en Betrekken en Geloof in Herstel! Dat wil zeggen: ze willen present zijn bij gevangenen, tbs-patiënten en hun relaties en hen kansen bieden op een menswaardig en zelfredzaam leven. Dat doen ze door vanuit de christelijke kernwaarde ‘barmhartige gerechtigheid’ de samenleving te betrekken bij hun werk (donaties, netwerken en vrijwillige inzet).

De verscherpte coronamaatregelen hebben ook invloed op het werk van Gevangenenzorg. Toch kunnen de vrijwilligers gelukkig nog steeds contact onderhouden met ex-gevangenen en familieleden van gevangenen. Dat doen ze via de telefoon of ze gaan op bezoek, uiteraard met inachtneming van de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment kunnen de vrijwilligers niet meer op bezoek bij gevangenen en in veel gevallen ook niet bij tbspatiënten. Uiteraard blijven ze wel hulp bieden, al is dat op een andere manier. Want zeker tijdens deze donkere dagen van het jaar zijn de verscherpte maatregelen ingrijpend voor gevangenen en hun familie.

Wanneer u ook vrijwilliger zou willen worden of meer wilt weten kijk dan op www.gevangenenzorg.nl

Online overmaken

Om het overmaken van uw gift te vergemakkelijken kunt u deze QR-code(s) scannen met uw mobiele telefoon of op de link eronder klikken. Wij hebben het rekeningnummer van de Diaconie en de omschrijving van uw gift alvast voor u ingevuld.

Let op! Niet iedere bank app herkent deze QR-code. U kunt ook gebruik maken van een QR-code app om te scannen.

Gevangenenzorg NL
QR Code